.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شناسايي47كانون مشكوك به آنفلوآنزا در گلستان
مدير كل دامپزشكي گلستان از شناسايي47 كانون مشكوك به بيماري آنفولانزاي مرغي از ابتداي امسال تاكنون خبرداد. عاطفي نژاد افزود: از ابتداي امسال تاكنون در 47 كانون مشكوك در استان، تلفات غير عادي طيور مشاهده شد كه
شناسايي47كانون مشكوك به آنفلوآنزا در گلستان

مدير كل دامپزشكي استان گلستان از شناسايي 47 كانون مشكوك به بيماري آنفولانزاي مرغي از ابتداي امسال تاكنون خبرداد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از گلشن مهر ،رسول عاطفي نژاد افزود: از ابتداي امسال تاكنون در 47 كانون مشكوك در استان، تلفات غير عادي طيور مشاهده شد كه همه طيور بومي اين مناطق جمع آوري و سپس نابود شدند.
تاكنون 24 هزار و 500 قطعه طيور در اين مناطق نابود شده است كه اداره كل دامپزشكي به صاحبان آنها بسته به نوع طيور حداقل 3 هزار و حداكثر 15 هزار تومان خسارت مي‌پردازد.
خوشبختانه در آزمايش‌هاي انجام شده روي اين طيور، تاكنون هيچ نشاني از آنفولانزاي مرغي ديده نشده و آزمايش‌ها نشان مي‌دهد كه اكثر آنها به بيماري نيوكاسل و برونشيت (ناراحتي تنفسي) مبتلا بودند.
29 روستا از كانون‌هاي مشكوك تا شعاع 5 كيلومتري مرزها و بقيه بيشتر در شهرهاي آق قلا، كردكوي و مينودشت قرار دارند كه به طور كامل پاكسازي شده‌اند.
عاطفي نژاد با بيان اينكه خسارت همه روستائيان، حداكثر تا يك ماه ديگر به آنان پرداخت مي‌شود، گفت: براي پرداخت خسارت به همه روستائياني كه طيورشان معدوم شده‌اند، 980 ميليون ريال نياز است كه تاكنون 480 ميليون ريال آن پرداخت و بقيه نيز به تدريج تا آخر شهريور پرداخت مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.